Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

A CBD és az alvászavarok

A CBD és az alvászavarok

Az alvási rendellenességek fizikai és szellemi szempontból is negatív hatással vannak a mindennapi közérzetre. A gyógyszertárban kapható alvássegítő gyógyszereknek gyakran vannak mellékhatásaik, illetve akár függőséget is okozhatnak, ellentétben a természetes CBD-vel. A CBD-t a természetesen előforduló kenderből nyerik ki, így fogyasztásának nincsenek mellékhatásai.  A CBD olaj nem alvást javító szer, de közvetlen hatással van az idegrendszerre, így befolyásolhatja az alvás minőségét.

A tünetek az alvási nehézségektől kezdve egész éjszaka, rendszeres időközönként ébredésig terjedhetnek. Az alvás alapvető létszükséglete a szervezetnek, az idegrendszernek. Fontos a regenerálódás szempontjából, és a szellemi, fizikai tevékenységek végzéséhez. Az elménk és testünk szabályozza önmagát, miközben alszunk. A nap eseményeit álmainkban feldolgozzuk, és amikor ez a folyamat megszakad, testi és lelki tünetek léphetnek fel.

 

Az alvászavarok leggyakoribb típusai a következők:

  • Insomnia (kóros álmatlanság)
  • Hypersomnia (fokozott alváskésztetés)
  • Parasomnia (alvás közbeni rendellenes mozgásjelenségek)
  • Alvás-ébrenlét ciklus zavarai

A CBD alvásra gyakorolt pozitív hatását számos tanulmány és tapasztalat is igazolja. A CBD csökkenti a stresszt és a szorongást, mely hozzájárul az elegendő és pihentető alváshoz. Továbbá, mivel csökkenti az izomfájdalmat és a gyulladást, ezekkel szintén hozzájárul a pihentető alváshoz. A CBD fogyasztása növelheti a REM fázisokat alvás alatt, így növelheti az alvás idejét.

A tudomány azt mutatja, hogy a CBD csökkentheti a szorongást, ami segít az alvás zavarok csökkentésében és az alvásminőség javításában. Megkönnyítheti az elalvást és az éjszakai nyugodt alvást. Kimutatták, hogy a CBD csökkenti az álmatlanságot a krónikus fájdalomtól szenvedő embereknél is. A CBD csökkentette az álomra való emlékezést, így jelentősen csökkentek a rémálmokra való emlékezések is. 

Kutatások azt mutatták ki, hogy a 15 mg/nap feletti nagy dózisok mellett az önkéntesek több időt töltenek alvással, ám ha napi 15 mg-nál kevesebb dózist szednek be, az önkéntesek izgatottabbak és éberebbek lesznek.

Keresés