Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Alvássegítő

Alvássegítő

Az álmatlanságát külső tényezők vagy hozzá kapcsolódó körülmények okozzák, a CBD segíthet az álmatlanság kezelésében. Egyre többen inkább a természetes anyagokra támaszkodnak az alvászavarok orvoslására. A CBD olaj nem alvást javító szer, de mivel közvetlen hatással van az idegrendszerre, így befolyásolhatja az alvás minőségét.

A tünetek az alvási nehézségektől kezdve egész éjszaka, rendszeres időközönként ébredésig terjedhetnek. Az alvás alapvető létszükséglete a szervezetnek, az idegrendszernek. Fontos a regenerálódás szempontjából és a szellemi és fizikai tevékenységek végzéséhez. Az elménk és testünk szabályozza önmagát, miközben alszunk. A nap eseményeit álmainkban feldolgozzuk és amikor ez a folyamat megszakad, testi és lelki tünetek léphetnek fel.

Az alvászavarok leggyakoribb típusai a következők:

  • Insomnia (kóros álmatlanság)
  • Hypersomnia (fokozott alváskésztetés)
  • Parasomnia (alvás közbeni rendellenes mozgásjelenségek)
  • Alvás-ébrenlét ciklus zavarai

A kannabidiol - más néven CBD - a kannabisz növény egyik fő kannabinoidja. A kannabinoidok kölcsönhatásba lépnek az endokannabinoid rendszerrel, amely segít a testnek az egyensúly és stabilitás, illetve a homeosztázis állapotának fenntartásában. Az álmatlanságot külső tényezők vagy hozzá kapcsolódó körülmények okozzák, a CBD segíthet az álmatlanság kezelésében. Egyre többen inkább a természetes anyagokra támaszkodnak az alvászavarok enyhítése érdekében. A CBD olaj nem alvást javító szer, de mivel közvetlen hatással van az idegrendszerre, így befolyásolhatja az alvás minőségét.

A CBD alvásra gyakorolt hatásáról ellentétes információkkal találkozhatunk. Kutatások azt mutatják, hogy ez abból adódik, hogy a CBD ellentétes hatással van az alvásra, attól függően, hogy milyen dózist alkalmazunk.  Vagyis a CBD kis adagban élénkítő, magas dózisban pedig nyugtató hatású, ezért szokták azt mondani, hogy a CBD kétfázisú. Kutatások azt mutatták ki, hogy a 15 mg/nap feletti nagy dózisok mellett az önkéntesek több időt töltenek alvással, ám ha napi 15 mg-nál kevesebb dózist szednek be, az önkéntesek izgatottabbak és éberebbek lesznek.

A tudomány azt mutatja, hogy a CBD csökkentheti a szorongást, ami segít az alvás zavarok csökkentésében és az alvásminőség javításában. Megkönnyítheti az elalvást és az éjszakai nyugodt alvást. Kimutatták, hogy a CBD csökkenti az álmatlanságot a krónikus fájdalomtól szenvedő embereknél is. A CBD csökkentette az álomra való emlékezést, így jelentősen csökkentek a rémálmokra való emlékezést is. 

Keresés